Η Stellantis σε συνεργασία με την Saft (μία θυγατρική της TotalEnergies) αποκάλυψε ένα πρωτότυπο Peugeot E-3008 το οποίο εξοπλίζεται με την καινοτόμα IBIS τεχνολογία – ένα ερευνητικό project που στοχεύει σε ένα πιο αποδοτικό, πιο βιώσιμο και πιο φθηνό σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρική ενέργειας και μετατροπής αυτής. Έπειτα από χρόνια σχεδιασμού και προσομοιώσεων τόσο από την Stellantis όσο και από την Saft, με την βοήθεια και την υποστήριξη από εταιρίες όπως η E2-CAD και η Sherpa Engineering καθώς και από κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα στην Γαλλία όπως το CNRS, το Université Paris-Saclay και το Institut Lafayette, το πρώτο πλήρως λειτουργικό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που εξοπλίζεται με το σύστημα IBIS ξεκίνησε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ορόσημο και ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για την τεχνολογία του εξηλεκτρισμού τόσο σε κινητές όσο και σε σταθερές εφαρμογές.
Το Intelligent Battery Integrated System “οραματίζεται” το κινητήριο σύνολο ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ενσωματώνοντας τόσο τις λειτουργίες inverter όσο και αυτές της φόρτισης στην μπαταρία, ανεξαρτήτως χημείας ή εφαρμογής. Η αρχιτεκτονική υποστηρίζει τόσο εναλλασσόμενο (AC) όσο και συνεχές (DC) ρεύμα και είναι ικανό να παρέχει ενέργεια απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα ή το δίκτυο ενώ ταυτόχρονα τροφοδοτεί το σύστημα 12V του οχήματος και τα συστήματα υποβοήθησης. Λογικά λοιπόν μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η νέα τεχνολογία.
Σύμφωνα με την Stellantis, το Intelligent Battery Integrated System (IBIS) αναβαθμίζει το κινητήριο σύστημα στο σύνολο του. Καταρχάς, όσον αφορά στην απόδοση και την αποδοτικότητα, υπόσχεται 10% βελτίωση στην εμβέλεια σύμφωνα με τον κύκλο WLTC (μέρος του πρότυπου WLTP) και 15% αύξηση στην ισχύ, για παράδειγμα από τα 204 άλογα που προσφέρει το entry-level κινητήριο σύνολο της Stellantis, στα 238! Έπειτα, μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου 40 κιλά και “απελευθερώνει” περί τα 17 λίτρα όγκου επιτρέποντας στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία ώστε να βελτιώσουν το design ή/και την αεροδυναμική. Στη συνέχεια, βάσει των αποτελεσμάτων των πρώτων δοκιμών το IBIS δείχνει μία μείωση της τάξης του 15% στους χρόνους φόρτισης (για παράδειγμα από τις 7 ώρες, στις 6 με έναν AC φορτιστή 7 kW) και εξοικονόμηση ενέργειας που μπορεί να φτάσει το 10% ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την ευκολότερη (άρα φθηνότερη) συντήρηση και τις αναβαθμισμένες προοπτικές για εφαρμογές “δεύτερης ζωής” είτε σε αυτοκίνητα είτε σε στατικές εγκαταστάσεις.
Αυτό που δεν γνωρίζουμε προς το παρόν είναι πότε θα δούμε την πρωτοποριακή τεχνολογία να περνά στην μαζική παραγωγή αλλά ας μην είμαστε πλεονέκτες. Οι μηχανικοί θα κάνουν την δουλειά τους και πιθανώς, αν όλα εξελιχθούν καλώς, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας να υπάρχουν εξελίξεις.